La drum întins cu prietenul Defender
Am avut de curând ocazia să conduc noua variantă a legendarului Land Rover Defender și trebuie să recunosc că am fost cât se poate de surprins. Fiind cunoscut ca un off road prin excelență, mă așteptam la ceva rigiditate, mai puțin confort, dar am descoperit un interior elegant, prietenos și foarte comod.
Exteriorul nu-l mai comentez, pentru că îl vedeți foarte bine în imagini și este cel mai spectaculos și mai impunător de până acum.
Cum specialiștii auto duc, de regulă, mașinile 4×4 pe teren accidentat pentru a le testa, eu am zis să încerc și varianta unui șofer cuminte, de oraș, care, în ciuda caracteristicilor renumite de off-road, folosește destul de mult acest model și în mediu urban.
Așa că l-am testat chiar pe autostradă, unde Defender s-a comportat surprinzător de bine. Confortabil, silențios și extrem de agil, noul Defender te face să uiți că ești într-un off road uriaș. Motorul pe benzină de 3 litri V6, care dezvoltă nu mai puțin de 400 CP are prize de accelerație care te înfundă pur și simplu în scaun. Sigur, la turații mai mari, se face destul de simțit fonic, dar în rest nu ai ce să-i reproșezi. Unii ar zice consumul, dar la asemenea performanțe, nu mai poți să pretinzi și economie de benzină, iar cei care își permit o asemnenea mașină cu siguranță nu dau importanță câtorva litri consumați în plus la suta de kilometri.
La interior, Defender este echipat cu scaune tapițate cu piele Ebony Windsor, iar volanul cu patru spițe este îmbrăcat în Alcantara, dând o notă de rafinament.
Sistemul multimedia și de navigație ultramodern Pivi Pro cu care este dotat Defender are inclusiv opțiunea unui ecran tactil de 11,4”. Meniul cu o structură simplă permite accesarea celor mai folosite funcții direct din ecranul „acasă”, pentru a distrage cât mai puțin atenția conducătorului auto. Sistemul poate fi configurat cu ușurință conform preferințelor utilizatorului. Pot fi adăugate, mutate și reamplasate „panouri” de aplicații noi, iar glisând stânga sau dreapta pe ecran se afișează rapid cele mai relevante informații, astfel încât atenția conducătorului auto rămâne concentrată asupra drumului.
Din acest display poți controla inclusiv sistemul de tracțiune 4×4, care îți arată grafic unghiurile și cum lucrează diferențialele, informații dublate de camerele video care înconjoară mașina și-ți trimit imaginile exterioare în direct.
În curbe mașina este foarte stabilă, suspensia pneumatică adaptativă îi oferă un confort suplimentar, la fel și scaunele, controlate cu multe comenzi electrice, care îți permit să-ți alegi poziția preferată până la cele mai mici detalii.
Când am trecut puțin pe un drum neasfaltat, ecranele mi-au arătat imediat că ne-am mutat off road și toate setările s-au schimbat automat. Deși aveam un râu în față, n-am avut totuși curiozitatea de a testa cum traversăm fără probleme un vad de apă de 90 de cm, dar îi cred pe cuvânt pe britanici 🙂
Excursia mea a fost relativ scurtă și cred că mi-ar mai fi trebuit mult mai mult timp pentru a putea descoperi toate gadget-urile și toate detaliile tehnice pe care noul Defender nu ți le arată chiar la prima vedere.
Dar impresia generală este clar de încântare, chiar m-am chinuit să găsesc și câte o hibă, dar n-am reușit. M-am despărțit greu de o “beautiful beast”, de care te îndrăgostești la prima vedere.